Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Digital Marketing Integrated (OBB01B)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

1.   De Bachelor BM heeft inzicht in contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen en hun onderlinge samenhang en kan dit inzicht toepassen in een ruime, geglobaliseerde en veranderende context.

3.   De Bachelor BM toont ondernemingszin, werkt zelfstandig, planmatig en nauwkeurig en handelt oplossingsgericht en innovatief om contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen te optimaliseren.

4.   De bachelor BM handelt klant- en servicegericht en bouwt zelfstandig netwerken uit en contacten op met verschillende stakeholders.

5.   De Bachelor BM maakt efficiënt en effectief gebruik van ICT-toepassingen ter ondersteuning van het management van bedrijven en organisaties.

6.   De Bachelor BM verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding.

7.   De Bachelor BM communiceert schriftelijk en mondeling op een professionele wijze in de instructietaal van de opleiding en in minstens twee gangbare bedrijfstalen.

8.   De Bachelor BM werkt constructief samen als lid van een divers team en neemt verantwoordelijkheid in verschillende taken en rollen binnen een bedrijf of een organisatie.

9.   De Bachelor BM handelt op een ethische, deontologische en maatschappelijk verantwoorde wijze en reflecteert over het eigen handelen en dat van anderen.

10.   De Bachelor BM neemt verantwoordelijkheid voor de eigen professionele ontwikkeling en volgt zelfstandig (internationale) tendensen op en integreert deze nieuwe inzichten.

23.   Marktonderzoek uitvoeren, resultaten interpreteren en advies verlenen

24.   Het positionerings-, product/diensten-, prijs-, distributie-, en - communicatiebeleid uitwerken en beoordelen



Kerndoelen

1.1   Begrijpt de bedrijfs- en organisatieprocessen, de bedrijfsfuncties, de strategie en de bedrijfscultuur
3.0   Gevorderd
1.2   Kan contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen in kaart brengen
3.0   Gevorderd
1.3   Ziet de verbanden tussen de verschillende bedrijfs- en organisatieprocessen
3.0   Gevorderd
1.4   Formuleert en onderbouwt een (eenvoudig) advies voor de optimalisering van het bedrijfsbeleid op korte en lange termijn.
3.0   Gevorderd
3.2   Bedenkt alternatieve ideeën, voorstellen, oplossingen en acties en werkt ze uit.
3.0   Gevorderd
3.4   Stelt budgetten op, onderbouwt en volgt deze op.
3.0   Gevorderd
3.5   Werkt zorgvuldig en nauwgezet met oog voor details en afwerking, ook onder tijdsdruk.
3.0   Gevorderd
4.2   Verdiept zich in de situatie van klanten.
3.0   Gevorderd
4.4   Onderneemt acties om de dienstverlening aan de klanten te optimaliseren.
3.0   Gevorderd
5.4   Kan een concrete bedrijfssituatie kritisch beoordelen en analyseren om vervolgens de juiste oplossing te selecteren via geïntegreerde software.
3.0   Gevorderd
6.3   Analyseert, interpreteert en evalueert correct en kritisch informatie.
3.0   Gevorderd
6.4   Schrijft een onderbouwde conclusie en een praktisch advies uit.
3.0   Gevorderd
7.1   Begrijpt en interpreteert op een correcte wijze mondeling geformuleerde boodschappen.
3.0   Gevorderd
7.2   Rapporteert en/of verwoordt een informatieve boodschap, persoonlijke mening of standpunt.
3.0   Gevorderd
7.3   Dialogeert rond zowel algemeen socio-economische als beroepsgerichte thema's.
3.0   Gevorderd
7.4   Interpreteert en evalueert correct en kritisch geschreven zakelijke bronnen, boodschappen of instructies.
3.0   Gevorderd
7.5   Integreert zakelijke informatie en cijfermateriaal gepast in een boodschap.
3.0   Gevorderd
7.6   Schrijft informatieve en overtuigende teksten waarvan de stijl volledig is aangepast aan het publiek en kan daarvoor verschillende media combineren.
3.0   Gevorderd
8.1   Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat (uitwisselen van informatie en informatie delen)
3.0   Gevorderd
8.2   Neemt verantwoordelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk.
3.0   Gevorderd
8.3   Houdt zich aan de gezamenlijk genomen beslissingen ook als die niet stroken met de persoonlijke mening.
3.0   Gevorderd
8.4   Heeft een open houding; houdt rekening met de mening van anderen.
3.0   Gevorderd
9.2   Handelt volgens algemeen aanvaarde ethische normen.
3.0   Gevorderd
9.5   Houdt rekening met de belangen en de gevoeligheden van andere culturen.
3.0   Gevorderd
10.2   Kent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en formuleert verbeterpunten.
3.0   Gevorderd
10.3   Stuurt zijn eigen functioneren bij in functie van zijn talenten.
3.0   Gevorderd
23.1   Een marktonderzoek of delen daarvan opstellen en uitvoeren
3.0   Gevorderd
23.2   Resultaten van een marktonderzoek analyseren, interpreteren en advies verlenen
3.0   Gevorderd
24.1   Beslissingen nemen over segmenten, doelgroepen en positionering
3.0   Gevorderd
24.3   Beslissingen nemen over de distributiekanalen
3.0   Gevorderd
24.4   Kritisch beoordelen van communicatietools en communicatiemix
3.0   Gevorderd
24.5   (Mee) ontwikkelen van communicatietool(s)
3.0   Gevorderd
24.6   Ontwerpen van een geïntegreerd communicatieplan
3.0   Gevorderd
24.8   Ontwerpen van een marketingplan met integratie van product- /diensten-, distributie-, communicatie en/of prijsstrategische elementen.
3.0   Gevorderd
24.9   Berekenen en/of evalueren van marketing gerelateerde kengetallen
3.0   Gevorderd