1.1 Begrijpt de bedrijfs- en organisatieprocessen, de bedrijfsfuncties, de strategie en de bedrijfscultuur
|
|
1.2 Kan contextgebonden bedrijfs- en organisatieprocessen in kaart brengen
|
|
1.3 Ziet de verbanden tussen de verschillende bedrijfs- en organisatieprocessen
|
|
1.4 Formuleert en onderbouwt een (eenvoudig) advies voor de optimalisering van het bedrijfsbeleid op korte en lange termijn.
|
|
3.2 Bedenkt alternatieve ideeën, voorstellen, oplossingen en acties en werkt ze uit.
|
|
3.4 Stelt budgetten op, onderbouwt en volgt deze op.
|
|
3.5 Werkt zorgvuldig en nauwgezet met oog voor details en afwerking, ook onder tijdsdruk.
|
|
4.2 Verdiept zich in de situatie van klanten.
|
|
4.4 Onderneemt acties om de dienstverlening aan de klanten te optimaliseren.
|
|
5.4 Kan een concrete bedrijfssituatie kritisch beoordelen en analyseren om vervolgens de juiste oplossing te selecteren via geïntegreerde software.
|
|
6.3 Analyseert, interpreteert en evalueert correct en kritisch informatie.
|
|
6.4 Schrijft een onderbouwde conclusie en een praktisch advies uit.
|
|
7.1 Begrijpt en interpreteert op een correcte wijze mondeling geformuleerde boodschappen.
|
|
7.2 Rapporteert en/of verwoordt een informatieve boodschap, persoonlijke mening of standpunt.
|
|
7.3 Dialogeert rond zowel algemeen socio-economische als beroepsgerichte thema's.
|
|
7.4 Interpreteert en evalueert correct en kritisch geschreven zakelijke bronnen, boodschappen of instructies.
|
|
7.5 Integreert zakelijke informatie en cijfermateriaal gepast in een boodschap.
|
|
7.6 Schrijft informatieve en overtuigende teksten waarvan de stijl volledig is aangepast aan het publiek en kan daarvoor verschillende media combineren.
|
|
8.1 Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat (uitwisselen van informatie en informatie delen)
|
|
8.2 Neemt verantwoordelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk.
|
|
8.3 Houdt zich aan de gezamenlijk genomen beslissingen ook als die niet stroken met de persoonlijke mening.
|
|
8.4 Heeft een open houding; houdt rekening met de mening van anderen.
|
|
9.2 Handelt volgens algemeen aanvaarde ethische normen.
|
|
9.5 Houdt rekening met de belangen en de gevoeligheden van andere culturen.
|
|
10.2 Kent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en formuleert verbeterpunten.
|
|
10.3 Stuurt zijn eigen functioneren bij in functie van zijn talenten.
|
|
23.1 Een marktonderzoek of delen daarvan opstellen en uitvoeren
|
|
23.2 Resultaten van een marktonderzoek analyseren, interpreteren en advies verlenen
|
|
24.1 Beslissingen nemen over segmenten, doelgroepen en positionering
|
|
24.3 Beslissingen nemen over de distributiekanalen
|
|
24.4 Kritisch beoordelen van communicatietools en communicatiemix
|
|
24.5 (Mee) ontwikkelen van communicatietool(s)
|
|
24.6 Ontwerpen van een geïntegreerd communicatieplan
|
|
24.8 Ontwerpen van een marketingplan met integratie van product- /diensten-, distributie-, communicatie en/of prijsstrategische elementen.
|
|
24.9 Berekenen en/of evalueren van marketing gerelateerde kengetallen
|
|