Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Retail marketing (OBB99A)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

7.   De Bachelor BM communiceert schriftelijk en mondeling op een professionele wijze in de instructietaal van de opleiding en in minstens twee gangbare bedrijfstalen.

8.   De Bachelor BM werkt constructief samen als lid van een divers team en neemt verantwoordelijkheid in verschillende taken en rollen binnen een bedrijf of een organisatie.

22.   De markt analyseren en interpreteren

23.   Marktonderzoek uitvoeren, resultaten interpreteren en advies verlenen

24.   Het positionerings-, product/diensten-, prijs-, distributie-, en - communicatiebeleid uitwerken en beoordelen



Kerndoelen

7.2   Rapporteert en/of verwoordt een informatieve boodschap, persoonlijke mening of standpunt.
3.0   Gevorderd
7.5   Integreert zakelijke informatie en cijfermateriaal gepast in een boodschap.
3.0   Gevorderd
8.1   Draagt actief bij tot een gemeenschappelijk resultaat (uitwisselen van informatie en informatie delen)
3.0   Gevorderd
8.2   Neemt verantwoordelijkheid in het uitvoeren van gedelegeerde taken en/of voor het eigen deel van het teamwerk.
3.0   Gevorderd
8.3   Houdt zich aan de gezamenlijk genomen beslissingen ook als die niet stroken met de persoonlijke mening.
3.0   Gevorderd
8.4   Heeft een open houding; houdt rekening met de mening van anderen.
3.0   Gevorderd
8.5   Bevordert de teamgeest.
3.0   Gevorderd
22.1   Een afnemersanalyse en/of een leveranciersanalyse en/of een concurrentieanalyse uitvoeren en interpreteren
3.0   Gevorderd
22.2   De macro-omgevingsanalyse uitvoeren en interpreteren
3.0   Gevorderd
23.2   Resultaten van een marktonderzoek analyseren, interpreteren en advies verlenen
3.0   Gevorderd
24.1   Beslissingen nemen over segmenten, doelgroepen en positionering
3.0   Gevorderd
24.2   Beslissingen nemen over producten en diensten en assortiment
3.0   Gevorderd
24.3   Beslissingen nemen over de distributiekanalen
3.0   Gevorderd
24.5   (Mee) ontwikkelen van communicatietool(s)
3.0   Gevorderd
24.7   Beslissingen nemen over het prijsbeleid
3.0   Gevorderd
24.8   Ontwerpen van een marketingplan met integratie van product- /diensten-, distributie-, communicatie en/of prijsstrategische elementen.
3.0   Gevorderd
24.9   Berekenen en/of evalueren van marketing gerelateerde kengetallen
3.0   Gevorderd