Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Oriënterende stage in Vlaanderen (OWA01I)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

6.   Neemt kritisch doordachte en maatschappelijk verantwoorde beslissingen in functie van het werken met levende materie.

7.   Stelt zich zowel individueel als in teamverband ondernemend op en neemt mee de leiding en verantwoordelijkheid voor de resultaten.

8.   Combineert zijn technische kennis en vaardigheden met inzicht in juridische, economische, ecologische en humane ontwikkelingen om duurzaam te handelen in een internationale context.

9.   Communiceert correct en duidelijk over vakgebonden onderwerpen, intern en extern, met zowel een breed als een gespecialiseerd publiek.

10.   Toont een open attitude waarmee hij/zij de actuele maatschappij met al zijn uitdagingen kritisch benadert, en zin voor initiatief om daarin zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen.

11.   Vormt vanuit een ethisch bewustzijn een visie op vraagstukken in de agro- en biotechnologische sectoren, met inbegrip van duurzaamheid.

13.   Past zijn brede kennis en vaardigheden op een multidisciplinaire manier toe in de agro- en biotechnologische sectoren.

14.   Plaatst vakgebonden onderwerpen in een internationale context, al dan niet via een internationale ervaring.

15.   Werkt constructief samen met anderen, met respect voor de mens, de materie waarmee hij werkt en het ecosysteem.



Kerndoelen

6.1   De bachelor AB is op de hoogte van de ethische context (1), kan hiermee een eigen opinie formuleren (2) en kan zijn eigen handelingen onderbouwen (3).
2.0   Doorgroei
6.2   De bachelor AB kan kritisch reflecteren op zijn eigen handelen en dat van anderen (3).
3.0   Gevorderd
6.3   De bachelor AB kan een afweging maken tussen maatschappelijke noden en het gebruik van levende materie (23).
2.0   Doorgroei
7.2   De bachelor AB neemt medeverantwoordelijkheid op voor collectieve resultaten (2).
2.0   Doorgroei
8.6   De bachelor AB kan kennis van de technische, juridische, economische, ecologische en humane context combineren om bepaalde handelingen te stellen (2) en te verantwoorden (3).
2.0   Doorgroei
9.3   De bachelor AB kan technisch en wetenschappelijk werk schriftelijk rapporteren aangepast aan het niveau van het doelpubliek (23).
2.0   Doorgroei
9.4   De bachelor AB kan technisch en wetenschappelijk werk mondeling presenteren aangepast aan het niveau van het doelpubliek (23).
2.0   Doorgroei
10.2   De bachelor AB kan maatschappelijke problemen analyseren (2) en bespreken met het oog op het formuleren van een voorstel tot oplossing (3).
2.0   Doorgroei
11.1   De bachelor AB is op de hoogte van de ethische context (1), kan hiermee een eigen opinie formuleren (2) en kan zijn eigen handelingen onderbouwen (3).
2.0   Doorgroei
11.2   De bachelor AB legt verbanden tussen bepaalde maatschappelijke problemen en de activiteiten binnen zijn werkcontext (2).
2.0   Doorgroei
13.1   De bachelor AB kan vanuit een brede basiskennis (1) vakoverschrijdende informatie samenbrengen (2) om een probleem op te lossen (3).
3.0   Gevorderd
13.2   De bachelor AB integreert op zelfstandige basis de kennis en inzichten uit de basisopleiding en de eigen afstudeerrichting (23).
2.0   Doorgroei
13.3   De bachelor AB staat open voor de inbreng van anderen en levert een constructieve bijdrage binnen een multidisciplinair team (23).
2.0   Doorgroei
14.1    De bachelor AB kan sectorgebonden vraagstellingen in een internationale context plaatsen (23).
2.0   Doorgroei
15.1   De bachelor AB kan in teamverband werken met respect voor ieders talenten (2).
2.0   Doorgroei
15.2   De bachelor AB kan nadenken over de gevolgen van zijn activiteiten voor zowel zijn medemens als het milieu (2) en op basis daarvan keuzes rechtvaardigen (3).
2.0   Doorgroei