Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Nederlands 2-1 (OWL01A)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

1.   De Educatieve Bachelor in het Lager Onderwijs creëert krachtige leeromgevingen. Dit betekent dat hij doelen afstemt op de beginsituatie van de lerenden en de context van de klas/school, rekening houdend met de eindtermen. Hij concretiseert inclusief onderwijs zodat elke lerende maximaal leert en ontwikkelt. Hij zoekt binnen het schoolteam ondersteuning wanneer er zorgen zijn over het ontwikkelingsverloop.

3.   De Educatieve Bachelor in het Lager Onderwijs heeft inzicht in de brede ontwikkeling van het lagere schoolkind. Hij beheerst, actualiseert, verbreedt en verdiept zijn inhoudelijke, didactische en pedagogische expertise binnen alle leergebieden van de eindtermen. Hij wendt deze geïntegreerd aan. Hij gebruikt een correcte en uitdagende taal die de lerenden tot verdere ontwikkeling stimuleert.

4.   De Educatieve Bachelor in het Lager Onderwijs organiseert zowel in tijd als ruimte een stimulerende, werkbare en veilige speel-, leef-, en leeromgeving. Hij gaat correct om met relevante administratieve taken.

6.   De Educatieve Bachelor in het Lager Onderwijs betrekt alle ouders en verzorgers als volwaardige partners bij het onderwijs van hun kinderen en het schoolgebeuren. Hij communiceert respectvol met oog voor diversiteit en houdt rekening met de complexiteit van de context.

11.   De Educatieve Bachelor in het Lager Onderwijs realiseert zijn opdracht vanuit de gepaste beroepshoudingen.



Kerndoelen

1.2   Kiest en formuleert gericht doelstellingen.
2.0   Doorgroei
1.6   Kiest gepaste ontwikkelingsmaterialen en leermiddelen.
2.0   Doorgroei
1.7   Creëert een ontwikkelingsbevorderende leeromgeving voor elke lerende.
2.0   Doorgroei
1.9   Geeft leerinhouden en -ervaringen in horizontale en verticale samenhang vorm en bewaakt die samenhang.
2.0   Doorgroei
1.11   Gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerende tot verdere ontwikkeling stimuleert.
2.0   Doorgroei
3.2   Beheerst de inhoudelijke, didactische en pedagogische expertise van de leergebieden en kan deze actualiseren, verbreden en verdiepen.
2.0   Doorgroei
3.3   Wendt de verworven expertise met betrekking tot leergebieden aan op een geïntegreerde manier.
2.0   Doorgroei
3.5   Communiceert schriftelijk en mondeling in Standaardnederlands.
2.0   Doorgroei
4.1   Organiseert een stimulerende, werkbare en veilige leef-, speel- en leeromgeving.
2.0   Doorgroei
6.3   Informeert en betrekt ouders en verzorgers bij het klas- en schoolgebeuren.
2.0   Doorgroei
11.4   Leergierigheid en eigenaarschap: is nieuwsgierig, zoekt actief naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen en neemt het leren in eigen handen.
2.0   Doorgroei