Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Praktijkonderzoek 1.2 (OO3055)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

1.   De Educatieve Bachelor in het Kleuteronderwijs creëert krachtige speelleeromgevingen: hij zoekt naar afstemming tussen de belevingswereld en de beginsituatie van het kind, de context van de klas/school en de beoogde ontwikkelingsdoelen. Hij realiseert kwaliteitsvolle interacties met ieder kind en inclusief onderwijs zodat elk kind maximaal leert en ontwikkelt. Hij zoekt binnen het schoolteam ondersteuning wanneer er zorgen zijn over het ontwikkelingsverloop.

5.   De Educatieve Bachelor in het Kleuteronderwijs blijft de kwaliteit van zijn onderwijs ontwikkelen. Hij reflecteert systematisch en kritisch over zijn eigen functioneren, zijn klas- en schoolpraktijk, stuurt bij en definieert professionaliseringsnoden. Hij zoekt naar onderbouwde antwoorden op vragen die de praktijk oproept en kan praktijkgericht onderzoek uitvoeren. Hij wisselt nieuwe inzichten en ervaringen uit.

11.   De Educatieve Bachelor in het Kleuteronderwijs realiseert zijn opdracht vanuit de gepaste beroepshoudingen.



Kerndoelen

1.1   Achterhaalt de beginsituatie van de lerende en de leergroep.
1.0   Basis
5.1   Reflecteert systematisch en kritisch over zijn eigen functioneren, zijn klas- en schoolpraktijk.
1.0   Basis
5.2   Zoekt onderbouwde antwoorden op praktijkvragen in (internationaal) onderwijsonderzoek om de kwaliteit van zijn onderwijs te versterken.
1.0   Basis
5.3   Integreert vernieuwende inzichten en innoveert.
1.0   Basis
5.4   Voert een eenvoudig praktijkgericht onderzoek uit en deelt zijn inzichten.
1.0   Basis
5.5   Definieert persoonlijke professionaliseringsnoden in functie van levenslang leren.
1.0   Basis
11.3   Kritische ingesteldheid: durft zichzelf en zijn omgeving ter discussie te stellen, de waarde van een bewering of een feit en de wenselijkheid en haalbaarheid van een vooropgesteld doel te verifiëren, alvorens een stelling in te nemen.
1.0   Basis
11.4   Leergierigheid en eigenaarschap: is nieuwsgierig, zoekt actief naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen en neemt het leren in eigen handen.
1.0   Basis